Global eyecon – global periocular solution by Mesoestetic

Professionell behandling som korrigerar rynkor, påsar och mörka ringar, pigmenteringar och försämrad elasticitet i det periokulära (ögon) området.

Professionell behandling som reducerar tecken på åldrande och trötthet runt ögonområdet.

Potent, säker , effektiv.

Successivt förbättrade resultat som syns redan efter första behandlingen!

Behandlingen består av tre moment med en kombination av en speciellt framtagen kemisk peeling för ögonområdet mot hudåldrande, pigmenteringar och trötthetstecken samt en steril lösning för microneedling med depigmenterande och svullnadsdämpande effekt samt avslutande ögonmask som också är depigmenterande, återfuktande, svullnadsdämpande och minskar trötthetstecken.

Denna behandling görs alltid i kur om tre behandlingstillfällen och då var tredje vecka.

Behandlingen tar 45 min och kostar 1800 kr per behandling, dvs 5 400 kr för hela kuren. Då ingår även ett nödvändigt solstick, mesoprotech sun protective repairing stick spf 100+ som är oftalmologiskt testad, värde 395 kr.

OBS! Mycket viktigt att man använder solglasögon under och en tid efter behandlingskuren!

FAKTA

Huden vid ögonområdet är känsligt och ser anatomiskt annorlunda ut än övriga huden.

• Huden runt ögonen är 5 gånger tunnare än huden i övriga ansiktet
  • Det naturliga lymfdränaget är komplext och känsligt för både interna och externa faktorer
  • Ögonområdet har många kärl och kapillärer
  • Runt ögonen finns hela 22 underliggande periorbitala muskler
  • De lipider som finns i den övre och nedre delen av ögat ger stöd och turgor (spänning och elasticitet i en vävnad) till vävnad minskar med åldern

De vanligast ålderstecknen:

• Hängande ögonlock – orsakas av volymförlust och minskad elasticitet i vävnaderna
  • Mimiska linjer – orsakas av konstant minspel samt förlust av turgor och elasticitet i vävnaderna
  • Påsar under ögonen – orsakas av vätske- och/eller fettansamlingar kombinerat med otillräckligt drängar
  • Mörka ringar under ögonen – orsakas av genetiska eller förvärvade faktorer av cirkulations- (blå/violett)eller pigmenteringsproblem (brun).
Före- och efterbilder