melan tranX3

Multidimensional depigmenting solution

Genom kombination av flera behandlingsmetoder kan effektiva resultat uppnås.

Melan tran3x motverkar bl a att du efter aggressiva hudbehandlingar får postinflammatoriska pigment och hyperpigmenteringar.

Tran3x från mesoestetics behandlar alla sorts pigmenteringar och ger mycket fina resultat på den inflammatoriska hudsjuksdomen rosacea. Problem med pigment i ansikte och på kropp kan behandlas även efter laserbehandling och pigmentbehandlingen cosmelan, för att bibehålla resultatet.

Tran3x är baserad på den innovativa ingrediensen tranexamsyra som hämmar pigmenteringar och inflammationer i huden.

Hur går behandlingen till?

• Efter noggrann rengöring behandlas det drabbade området eller hela ansiktet med kemisk peeling för att sedan neutraliseras och förberedas för microneedling med transkutan lösning (depigmentation solution).
  • Behandlingen avslutas med lugnande och effektiv ansiktsmask.
  • Behandlingen kan även göras på kroppen.
  • Behandlingen görs som en kur på fyra – sex behandlingstillfällen var 14:e dag.

Pris

Behandling helt ansikte, 60 min – 3 500 kr

Behandling på delar av ansikte eller kropp, pris ges efter konsultation

Vad är tran3x?

Tranx3 kombinerar kemisk peeling som arbetar utifrån och in på huden samt microneedling som arbetar inifrån och ut – detta ger möjligheten att agera på hyperpigmenteringar på flera djup. Minimalt invasivt!

Dessa metoder med beskrivning hittar du längre ner på sidan (peeling – mesopeel® melanostop, tran3x och Transkutanlösning – c.prof 210 depigmentation solution).

Det här multidimensionella depigmenteringsprogrammet är baserat på kraften hos tranexaminsyra som verkar på hudceller i det översta hudlagret (keratinocyter)och är effektivt depigmenterande. Det hämmar frisättningen av hudceller med färg (melanocyter)och faktorer som utlöser den inflammatoriska och vaskulära processen.

Den minskar den överdrivna vaskulariseringen som kännetecknar vissa återkommande hyperpigmenteringar, till exempel melasma.

Verkar på den inflammatoriska processen som inträffar efter yttre aggressioner, hudskador (akne, ärr) eller medicinsk-kosmetiska behandlingar, såsom laser eller fotodepilering (IPL). Den här behandlingen kan alltså motverka postinflammatoriska pigment efter aggressiva behandlingar.

Reglerar effektivt pigmentering genom att minska hudens process med att producera melanocyter och deras spridningsförmåga.

Peelingen – mesopeel® melanostop tran3x

20% azelaic + 10% resorcinol + 6% fytic + 3% tranexamic
Depigmentering genom peeling och med en komplex formel som påskyndar förnyelse av överhuden för avlägsnande av melanin som byggs upp på ytan. Det ger en synlig förbättring och uppljusning av hudtonen. Formeln ger en perfekt balans mellan peelens effektivitet och hudens tolerans.

Transkutana lösningen – c.prof 210 depigmenteringslösning

C-vitamin + idebenon + NAG (n-acetylglukosamin) + tranexaminsyra
Transkutan lösning som verkar för att reglera melaninproduktion och ta bort melanin som finns i epidermala celler(hudytan), ansvarig för synlig pigmentering. Den innehåller antioxidanter som reglerar överproduktion av melanin.