Volym där Du bäst behöver det

Våra fillersbehandlingar utförs av leg. sjuksköterska Marianne Andersson, klinikchef på vår samarbetspartner Akademikliniken i Norrköping. Marianne tar fram vilken variant av fillers som passar just Dina behov och vilken smärtlindring som kan ges. Fillers går utmärkt att kombinera med botulinumtoxin (estetisk botox) mot rynkor och fina linjer som orsakats av mimik och ansiktsrörelser.

Fillers för läppar, rynkor och ärr

Några exempel på när fillerbehandling kan vara lämplig:

• Vid djupa eller markerade linjer runt ögonen, ögonbrynen eller munnen.
  • När mer volym behövs i områden som kind, käklinje eller läpp.
  • Ärr eller insjunkna områden orsakade av till exempel acne eller andra hudbesvär.

Fillers är inte en permanent behandling

Vi använder oss av metoder som kompletterar varandra för att ge ett så bra och hållbart resultat som möjligt. Förbättringen av ansiktets konturer och hudkvalitet sker gradvis och biverkningarna är minimala och försvinner vanligtvis efter en vecka. Vanliga biverkningar är en liten rodnad och svullnad direkt efter behandling. Behandlingarna fungerar dessutom som en ständig föryngringsprocess. Huden får tilläggseffekter som innebär att ju längre tid du bygger upp huden, desto bättre blir resultaten.

Emmakliniken arbetar med flera olika varumärken av fillers som Restylane, Juvéderm och Teosyal. De är alla baserade på hyaluronsyra och är icke-permanenta.

Prisexempel:
Läppförstoring/kant 3 000 kr ink touch-up
1ml 3 900kr
2ml 7 100kr
T ex kinder, nasolabialvecken, käklinje

10 saker som du bör ha koll på inför din injektionsbehandling

Injektionsbehandlingar med fillers och botox har blivit allt vanligare i Sverige. Trots att dessa behandlingar kan medföra hälsorisker finns idag ingen specifik lagstiftning för estetiska behandlingar.

Akademikliniken har satt ihop en lista med 10 saker som du själv måste kolla upp inför din injektionsbehandling. Här hittar du listan.