Volym där Du bäst behöver det

Injektionsbehandling med hyaluronsyrebaserade fillers ger volym, fukt och formar huden inifrån – där du bäst behöver det. Fungerar mycket bra för skulptering och konturering av olika områden i ansiktet men också för att motverka ålderstecken samt släta ut huden. Behandlingarna fungerar dessutom som en ständig föryngringsprocess. Huden får tilläggseffekter som innebär att ju längre tid du bygger upp huden, desto bättre blir resultaten.

Dock är vår fasta övertygelse är att inte förändra någons utseende, snarare förbättra och återskapa.

Fillers går utmärkt att kombinera med botulinumtoxin (estetisk botox) mot rynkor och fina linjer som orsakats av mimik och ansiktsrörelser.

Fillers för läppar, rynkor och ärr

Några exempel på när fillerbehandling kan vara lämplig:

• Vid djupa eller markerade linjer runt ögonen, ögonbrynen eller munnen.
  • När mer volym behövs i områden som kind, käklinje eller läpp.
  • Ärr eller insjunkna områden orsakade av till exempel acne eller andra hudbesvär.

Fillers är inte en permanent behandling

Vi använder oss av metoder som kompletterar varandra för att ge ett så bra och hållbart resultat som möjligt. eftersom fillers inte är permanenta, ger detta dig möjlighet att underhålla och förfina ditt utseende som du vill. Förbättringen av ansiktets konturer och hudkvalitet sker gradvis och biverkningarna är minimala och försvinner vanligtvis efter en vecka. Vanliga biverkningar är en liten rodnad och svullnad direkt efter behandling. Skulle inflammatoriska reaktioner finnas kvar längre än en vecka eller utveckla andra biverkningar måste detta rapporteras till oss så snart som möjligt.

Emmakliniken arbetar med icke-permanenta fillers baserade på hyaluronsyra.

Behandlingstid
30-60 minuter

Hållbarhet
4-12 månader

Prisexempel:
Läppförstoring/kant 3 000 kr
1ml 3 500kr
2ml 6 000kr
T ex Marionettlinjer/mungipa, nasolabialveck

OBS!
Denna behandling kan bokas först under maj 2024. Maila info@emmakliniken.se för prisuppgifter eller boka tid för konsultation under BOKA.

Viktigt att tänka på före och efter din behandling med fillers

Före
Ingen infektion, feber eller sjukdomskänsla i kroppen.
Ingen herpes eller infektion vid injektionsområdet.
Inte vara gravid eller amma.
Undvika blodförtunnande läkemedel (tala om detta vid den obligatoriska konsultationen innan behandling). Om du äter NSAID-preparat (t.ex. volataren, magnecyl eller ipren) kan du lättare få blåmärke vid injektionsområdet.
Undvik alkohol 24 timmar innan din behandling.

Efter
Undvik fysisk ansträngning, bastu, smink 24 timmar efter din behandling.
Inte röra eller använda preparat på behandlat område under minst 12 timmar efter behandling.
Sov gärna på rygg första natten efter din behandling.
Undvika UV strålning (sol eller solarium) på 2 veckor.
Inte massera, skrubba eller peela ansiktet på 2 veckor.
Undvik ansiktsbehandlingar med vaxning, kemisk peeling, microneedling, microdermabrasion, IPL eller vissa laser behandlingar.

Så här går behandlingen till
Vi börjar med att lägga en bedövning som är anpassad för din typ av behandling. I de flesta fall räcker det med en bedövningskräm. Därefter injicerar vi fillers strax under huden vid önskat område för att skapa volym, förbättra hudens kvalitet och struktur eller skapa nya konturer. Med fillers ser du resultat direkt, även om det kan ta några veckor till full effekt.

KONSULTATION
Injektionsbehandling föregås alltid av en obligatorisk konsultation. Denna måste göras 48 timmar innan din bokade behandling. Vi rekommenderar en konsultation via telefon eller FaceTime. Du kan även boka en konsultation på kliniken. Denna regel gäller dig som är ny kund hos oss eller om det gått mer än 6 månader sedan ditt senaste besök.

OBS!