Platelet Poor Plasma – PPP – Biofiller

En naturlig filler

Restprodukten vid framställning av PRP kallas PPP, Platelet Poor Plasma. PPP kan i en enkel process omvandlas till Biofiller, dvs en filler som är framställd av patientens eget blod och som har samma eller bättre hållbarhet och egenskaper än konventionella syntetiska fillers och utan risk för allergiska reaktioner.

BioFiller passar dig som vill använda naturliga material för skönhetsbehandling!

Biofiller arbetar också mer på djupet än syntetiska fillers då den också stimulerar stamcellerna. Detta innebär att Biofillern ger huden en föryngrande effekt inifrån genom att reparera vävnaden. Biofiller kan även kombineras med PDO – kollagenstimulerande trådar samt PRF/PRP under en och samma behandling.

Vanliga områden att behandla med Biofiller är tårdiken under ögon, kindben, nasolabialveck och käklinje.

FÖRDELAR MED BIOFILLERS
– Migrerar inte
– Drar inte till sig vatten som hyaluronsyra
– Ger inga allergiska reaktioner
– Är helt fritt från främmande ämnen och 100% naturligt
– Förbättrar hudens kvalitet och lyster
– Återskapar volym naturligt
– Plasma som oavsiktligt injiceras i ett kärl ger inga nekroser.
– Kan användas om du är gravid eller ammar.

Prisexempel:
Biofiller 90 min, 2 800 kr

OBS!
Denna behandling kan bokas först under maj 2024. Maila info@emmakliniken.se för prisuppgifter eller boka tid för konsultation under BOKA.

KONTRAINDIKATIONER
Infektion i kroppen som behandlas med antibiotika/penicillin
Hudsjukdomar
SLE, porfyri, allergi
Cancer
Blodsjukdomar
Svåra metabola och systemiska sjukdomar
Blödarsjuka
Misstanke om sepsis

ATT TÄNKA PÅ INNAN BEHANDLING
Ingen Ipren eller Treo 5 dagar innan din behandling (alvedon går bra).
Undvik hälsokost som Omega 3 och rödbetsjuice 1 vecka innan behandling.
Du måste vara feberfri.
Undvik alkohol dagen innan din behandling

ATT TÄNKA PÅ EFTER BEHANDLINGEN
Det är normal att vara rodnad i huden och lätt svullen i 12-24 h
Låt behandlat område vara i minst 8 h
Ingen alkohol 24 h
Undvik hård fysisk träning 24 h
Undvik varma bad/jacuzzi eller bastu 24 h
Applicera ej brun-utan-sol 24 h
Undvik smink i 48 h
Använd milda hudvårdsprodukter under 5 dagar
Undvik sol och UV-strålning 2 v

KONSULTATION
Injektionsbehandling föregås alltid av en obligatorisk konsultation. Denna måste göras 48 timmar innan din bokade behandling. Vi rekommenderar en konsultation via telefon eller FaceTime. Du kan även boka en konsultation på kliniken. Denna regel gäller dig som är ny kund hos oss eller om det gått mer än 6 månader sedan ditt senaste besök.

Det är viktigt att du dricker mycket vatten innan behandlingen så att blodet blir av hög kvalité.

OBS!