Vagitima – vaginal intimbehandling

En helt naturlig intimbehandling

En icke-invasiv metod baserad på PRP– Platelet Rich Plasma med mycket goda resultat på typiska problem hos kvinnor efter barnafödande och menopaus. Behandlingen är 100% säker och riskfritt för kroppen då patientens egna blod används. Läs mer här!

Metoden PRP – Platelet Rich Plasma, har under många år använts för sårläkning, artros, idrottsmedicin, stimulans av hårtillväxt, hudföryngring (”Vampyrmetoden”) och nu på senare år vaginal föryngring. I USA kallas den patenterade metoden för ”O-Shot”.

PRP ges som injektion i det vaginala området på ett specifikt sätt. Slemhinnan i vaginan stärks, blodcirkulationen ökar, nervvävnad föryngras och den naturliga smörjfunktionen återställs.

Innan behandlingen får du ordentligt med bedövningsgel och även små stick med lidokain (bedövning) på de punkter som sedan ska injiceras med PRP.

GODA EFFEKTER PÅ:
Återfuktning av slemhinnor och föryngring av underlivet
Torra slemhinnor
Klimakteriebesvär
Urininkontinens
Uppstramning efter barnafödande
Den sexuella stimulansen och oförmåga till orgasm
Vestibulit – Provocerad vulvodyni – ont i slidöppningen då de små ytliga nerverna i slemhinnan har blivit överkänsliga.
Lichen sclerosus et atrophicus – kronisk sjukdom som ger klåda och hudförändringar i underlivet

Ibland kan det räcka med 2 behandlingar med 4 veckors mellanrum. För bästa effekt rekommenderas 3 behandlingar. Effekten varar sedan i cirka 12-18 månader. Därefter kan behandlingen upprepas vid behov eller som en underhållsbehandling.

Prisexempel:
Vagitima – vaginal intimbehandling 2h 30 min, 4 500 kr

OBS!
Denna behandling kan bokas först under sommaren 2024. Maila info@emmakliniken.se för prisuppgifter eller boka tid för konsultation under BOKA.

KONTRAINDIKATIONER
Vid lågt antal blodplättar, anemi
Infektion i behandlingsområdet
Blödarsjuka
Leversjukdom
Framfall
Cancer
Graviditet
Autoimmun sjukdom, obehandlad sköldkörtelrubbning
Behandling med blodförtunnande mediciner (Waran, Heparin, Aspirin, Ipren m.fl.)

ATT TÄNKA PÅ INNAN BEHANDLING
Undvik behandling precis före och under menstruation.
Du måste uppge om du har någon könssjukdom som ex. herpes.
Vid flytningar/infektion måste detta behandlas först.
Inga blodförtunnande läkemedel 2 dagar före och 2 dagar efter behandling för att undvika blödning och blåmärken.
Inga NSAID-preparat (inflammationsdämpande och febernedsättande preparat) eftersom det ökar risken för blödning.
Undvik Ginkgo Biloba, Ginseng, vitamin C, vitamin E, Omega 3 och Omega 3-rik mat en vecka innan behandlingen.
Undvik alkohol 5 dagar innan behandlingen.

ATT TÄNKA PÅ EFTER BEHANDLING
Undvik bastu, bad eller intensiv fysisk aktivitet i 24 timmar efter din behandling.
Vi rekommenderar att undvika sex första dagarna efter behandlingen, då den behandlade vävnaden behöver lite tid för att återhämta sig.

BIEFFEKTER
Lätt rodnad, svullnad och irritation. Vid injektioner finns alltid en risk för infektion, men det är mycket ovanligt vid god hygien.

KONSULTATION
Injektionsbehandling föregås alltid av en obligatorisk konsultation. Denna måste göras 48 timmar innan din bokade behandling. Vi rekommenderar en konsultation via telefon eller FaceTime. Du kan även boka en konsultation på kliniken. Denna regel gäller dig som är ny kund hos oss eller om det gått mer än 6 månader sedan ditt senaste besök.

Det är viktigt att du dricker mycket vatten innan behandlingen så att blodet blir av hög kvalité.

OBS!